Kamis, 21 Februari 2013

Kamus/Dictionary For Android Phone

A dictionary  is a collection of words in one or more specific languages, often listed alphabetically, with usage information, definitions, etymologies, phonetics, pronunciations, and other information or a book of words in one language with their equivalents in another, also known as a lexicon.

Dictionary available for android

Kamusku is an offline English-Indonesia dictionary and vice versa. It contains almost every popular words and additional not-so-popular words in English and Indonesia so you won’t have any problem finding words in this application. In case the word can’t be found, you can use Google Translate service through this application to translate your words.

Developer : Dridev Tech

Requires Android: 2.2 and up

Kamus adalah kumpulan kata-kata dalam satu atau lebih bahasa tertentu, berupa abjad, dengan informasi penggunaan, definisi, etimologi, fonetik, pengucapan, dan informasi lainnya atau buku kata-kata dalam satu bahasa dengan setara mereka di tempat lain, juga dikenal sebagai lexicon tertentu.


Kamusku adalah kamus bahasa Inggris-Indonesia offline dan sebaliknya. Ini berisi hampir setiap kata-kata populer dan kata-kata yang tidak terlalu populer tambahan dalam bahasa Inggris dan Indonesia sehingga Anda tidak akan memiliki masalah menemukan kata dalam aplikasi ini. Dalam hal kata tidak dapat ditemukan, Anda dapat menggunakan layanan Google Translate melalui aplikasi ini untuk menerjemahkan kata-kata Anda.

Pengembang: Dridev Tech

Android: 2.2 ke atas


Yang berminat silakan download here